وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد که آموزش مباحث مرتبط با «سلامت» باید به میزان یک ساعت در هفته در مدارس ارائه شود و بر اهمیت «جوانی جمعیت» و «جمعیت سالم» تأکید کرد.

وزیر بهداشت: آموزش «سلامت» در مدارس باید به یک ساعت در هفته کاهش یابد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا ظفرقندی در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان «حسنیه» تهران، بیان کرد: «سلامت باید از بدو تولد تا پایان زندگی در کانون توجه قرار گیرد و نه فقط در زمان بیماری». وی افزود که پیشگیری از بیماری‌ها باید در اولویت باشد و تنها به درمان بسنده نشود.

وزیر بهداشت با اشاره به نیاز به آموزش همگانی در زمینه «تغذیه سالم»، «ورزش» و «نحوه نشستن درست»، اظهار کرد که این موضوعات باید به‌طور جدی از سوی آموزش و پرورش به دانش‌آموزان آموزش داده شود. او ابراز امیدواری کرد که با همکاری وزارت‌های «آموزش‌وپرورش» و «ورزش و جوانان»، و همچنین شهرداری‌ها، فضایی مناسب برای زندگی سالم و پیشگیری از بیماری‌ها ایجاد شود.

دکتر ظفرقندی همچنین در مورد برنامه‌های وزارت بهداشت برای پایش سلامت دانش‌آموزان توضیح داد: یک اداره‌کل برای پایش سلامت دانش‌آموزان در وزارت آموزش‌وپرورش راه‌اندازی شده و لازم است که فعالیت‌های این اداره‌کل با حمایت وزارت بهداشت تقویت شود. او تأکید کرد که رسیدگی به مسائل تغذیه، وزن و فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان باید در کانون توجه قرار گیرد تا به ایجاد یک جامعه جوان و سالم کمک کند.

وزیر بهداشت به ضرورت گنجاندن مباحث سلامت در کتب درسی اشاره کرده و تصریح کرد: بسته‌های آموزشی مرتبط با جوانی جمعیت و زندگی سالم باید به‌طور جدی به معلمان و دانش‌آموزان ارائه شود و حداقل یک ساعت در هفته به این مباحث اختصاص یابد. این اقدامات می‌تواند به شکل‌گیری یک نسل سالم و آگاه در آینده کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha